כיצד לבדוק זכאות למשכנתא

זכאות למשכנתא

ממש לפני שאתם תצאו לחפש את דירת חלומותיכם, אתם תצטרכו לקבל אישור עקרוני למשכנתא עבור רכישת דירה ראשונה או דירה מחיר למשתכן. אישור עקרוני למשכנתא ניתן להשיג באמצעות יועץ משכנתאות איכותי שיוכל לעזור לכם לחשב את סך ההוצאות החודשיות שלכם ועד גובה המשכנתא שתוכלו לעמוד בה. 

לאחר מכן, עם כל הנתונים הללו יועץ המשכנתאות ניגש לבנק ומקבל עבורכם את התנאים המתאימים ביותר.

הבנת ציון האשראי: כיצד זה משפיע על זכאותך למשכנתא?

ציון האשראי ממלא תפקיד מכריע בקביעת זכאותך למשכנתא. המלווים מסתמכים במידה רבה על מספר תלת ספרתי זה כדי להעריך את כושר האשראי שלך ולקבוע את שיעור הריבית שתוצע לך. כדי להבין כיצד ציון האשראי שלך משפיע על זכאותך למשכנתא, חיוני לדעת כיצד הוא מחושב.

ציון האשראי שלך נקבע על ידי גורמים שונים, כולל היסטוריית התשלומים שלך, חובות שטרם עומדים, אורך היסטוריית האשראי, סוגי האשראי בשימוש ובקשות אשראי חדשות. ציון אשראי גבוה יותר מצביע על סיכון נמוך יותר עבור המלווים, מה שהופך אותך לזכאי יותר למשכנתא בתנאים נוחים. מצד שני, ציון אשראי נמוך יותר עשוי לגרום לריביות גבוהות יותר או אפילו לדחיית בקשת המשכנתא שלך.

כדי לבדוק את ציון האשראי שלך, אתה יכול לבקש דוח אשראי חינם מלשכות אשראי כמו Equifax, Experian או TransUnion. חיוני לעיין בדוח זה בקפידה, שכן שגיאות או אי התאמות עלולות להשפיע לרעה על ציון האשראי שלך. אם אתה מוצא אי דיוקים כלשהם, עליך לערער עליהם מיד כדי להבטיח שציון האשראי שלך משקף במדויק את ההיסטוריה הפיננסית שלך.

שיפור ניקוד האשראי שלך לפני הגשת בקשה למשכנתא יכול להגדיל מאוד את הזכאות שלך. התחל בתשלום החשבונות שלך בזמן, הפחתת יחס החוב לאשראי שלך והימנעות מבקשות אשראי חדשות. בנוסף, חיוני לשמור על יחס ניצול אשראי טוב על ידי שמירה על יתרות כרטיס האשראי שלך נמוכות ותשלום חובות.

היסטוריית תעסוקה והכנסה: האם יציבות חשובה?

כשמדובר בהבטחת משכנתא, המלווים מעריכים בקפידה את היסטוריית התעסוקה ואת יציבות ההכנסה שלך. היסטוריית תעסוקה יציבה וזרם הכנסה אמין הם אינדיקטורים מרכזיים ליכולת שלך לבצע תשלומי משכנתא בזמן. המלווים רוצים להבטיח שיש לך מקור הכנסה עקבי שיכול לתמוך בהתחייבויות המשכנתא שלך.

היסטוריה תעסוקתית יציבה מוכיחה למלווים שיש לך רקורד של שמירה על תעסוקה ושיש לך פחות סיכוי להתמודד עם הפרעות הכנסה פתאומיות. בדרך כלל הם מעדיפים לווים שנמצאים אצל אותו מעסיק במשך תקופה משמעותית, כמו שנתיים או יותר. יציבות זו מעניקה למלווים ביטחון שתמשיך להרוויח הכנסה בעתיד ותוכל לעמוד בהתחייבויות המשכנתא שלך.

בנוסף להיסטוריה התעסוקתית, המלווים שוקלים את יציבות ההכנסה שלך. הם מחפשים דפוסי הכנסה עקביים וצפויים, שכן הכנסה לא סדירה או משתנה יכולה להקשות על תקציב תשלומי המשכנתא. המלווים מעדיפים בדרך כלל לווים עם הכנסה קבועה מעבודה, כגון עובדים שכירים, מכיוון שהם מספקים רמה גבוהה יותר של יציבות הכנסה.

עצמאים או בעלי הכנסה משתנה עשויים לעמוד בפני בדיקה נוספת מצד המלווים. לעתים קרובות הם צריכים לספק תיעוד נוסף, כגון החזרי מס ודוחות כספיים, כדי להוכיח את יציבות ההכנסה שלהם. המלווים עשויים גם להעריך את כדאיות העסק של העצמאי ואת השפעתו הפוטנציאלית על יכולתם לבצע תשלומי משכנתא.

4 הדברים הכי חשובים לדעת על משכנתא חוץ בנקאית

כאשר מחפשים לקנות בית, רוב האנשים חושבים על משכנתאות כמוצעות אך ורק על ידי הבנקים. עם זאת, ישנם למעשה סוגים רבים ושונים של משכנתאות זמינות בשוק – כולל כאלו המוצעות על ידי מלווים חוץ בנקאיים. אם אתם שוקלים משכנתא חוץ בנקאית, חשוב להיות מודעים לחמשת הדברים המרכזיים שלהלן.

מהי משכנתא חוץ בנקאית?

משכנתא חוץ בנקאית היא פשוט הלוואה שלא ניתנת על ידי בנק. המונח יכול להתייחס למספר סוגים שונים של מלווים, כולל איגודי אשראי, מלווים פרטיים וגופים בגיבוי ממשלתי. משכנתאות חוץ בנקאיות מגיעות בדרך כלל עם ריביות גבוהות יותר מהלוואות בנקאיות מסורתיות, אך הן יכולות להיות אופציה טובה עבור לווים עם אשראי גרוע או עצמאים. בנוסף, מלווים חוץ בנקאיים עשויים להיות גמישים יותר בכל הנוגע לתנאי ההלוואה. אם אתה חושב להגיש בקשה למשכנתא חוץ בנקאית, הקפד להשוות בין הצעות ממספר מלווים כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר.

4 הדברים הכי חשובים לדעת על משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית היא הלוואה שאינה ניתנת על ידי בנק. במקום זאת, הוא מונפק על ידי מלווה פרטי, כגון איגוד אשראי או מלווה מקוון. למשכנתאות חוץ בנקאיות יש לרוב תנאים והגבלות שונים מאשר למשכנתאות בנקאיות, לכן חשוב להיות מודעים להבדלים העיקריים לפני הגשת בקשה. להלן חמשת הדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת על משכנתאות חוץ בנקאיות:

1. למשכנתאות חוץ בנקאיות עשויות להיות ריביות גבוהות יותר ממשכנתאות בנקאיות.

כאשר אתם מחפשים משכנתא, חשוב להשוות בין הצעות של מלווים שונים. אבל חשוב גם להבין את ההבדל בין בנקים למלווים חוץ בנקאיים. הבנקים מוסדרים על ידי הממשלה, בעוד שמלווים חוץ בנקאיים לא. כתוצאה מכך, מלווים חוץ בנקאיים עשויים להציע ריביות גבוהות יותר מאשר בנקים. עם זאת, ייתכן שגם יש סיכוי גבוה יותר לברירת מחדל של ההלוואות שלהם. לפני שאתם מחליטים לקחת משכנתא חוץ בנקאית, ודאו שאתם מבינים את הסיכונים הכרוכים בכך.

2. מלווים חוץ בנקאיים עשויים להקפיד פחות על דרישות ניקוד האשראי.

לבנקים יש בדרך כלל דרישות מחמירות למבקשי משכנתא, כולל ציון אשראי מינימלי. עם זאת, ישנם סוגים אחרים של מלווים שעשויים להיות קלים יותר בכל הנוגע לדירוג אשראי. הסיבה לכך היא שמלווים חוץ בנקאיים אינם כפופים לאותן תקנות כמו הבנקים. כתוצאה מכך, הם יכולים לקבוע סטנדרטים משלהם לאישור הלוואות. זה לא אומר שאתה יכול לקבל הלוואה עם כל ניקוד אשראי, אבל זה אומר שעשויות להיות לך יותר אפשרויות אם ציון האשראי שלך פחות ממושלם. אם אתה שוקל משכנתא, שווה לדבר עם מלווה חוץ בנקאי כדי לראות אם הוא יוכל לעזור לך.

3. למשכנתאות חוץ בנקאיות עשויות להיות תנאי החזר גמישים יותר.

בכל הנוגע למשכנתאות, ישנם שני סוגים עיקריים של מלווים: בנקים וחוץ בנקים. לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו, לכן חשוב לבחור את המתאים לצרכים שלכם. הבדל מרכזי אחד בין בנקים לחוץ בנקים הוא תנאי ההחזר. בנקים מציעים בדרך כלל משכנתאות בריבית קבועה, מה שאומר שהתשלומים החודשיים שלך יישארו זהים לכל חיי ההלוואה. חוץ בנקים, לעומת זאת, עשויים להציע תנאי החזר גמישים יותר, כמו משכנתאות בריבית משתנה. זה יכול להקל על ניהול התקציב החודשי שלך, שכן התשלומים שלך יעלו או ירדו בהתאם לשיעורי הריבית. עם זאת, חשוב לזכור שמשכנתא בריבית משתנה יכולה להיות מסוכנת יותר ממשכנתא בריבית קבועה, לכן תצטרכו לשקול היטב את האפשרויות לפני שתחליטו איזה סוג הלוואה מתאים לכם.

4. מלווים חוץ בנקאיים עשויים להציע הלוואות עם מקדמה קטנה יותר.

אחד היתרונות הגדולים ביותר בעבודה עם מלווה חוץ בנקאי הוא שהם עשויים להציע הלוואות עם מקדמה קטנה יותר. זו יכולה להיות אפשרות מצוינת עבור לווים שאין להם הרבה הון עצמי בביתם או שרוצים לשמור על התשלומים החודשיים שלהם נמוכים. עם זאת, חשוב לזכור שהלוואות עם מקדמה קטנה יותר מגיעות בדרך כלל עם ריביות גבוהות יותר. כתוצאה מכך, על לווים לשקול היטב את האפשרויות שלהם לפני שהם מחליטים אם ללכת עם מלווה חוץ בנקאי או לא.

לכמה שנים כדאי לקחת משכנתא?

בכל הנוגע לרכישת בית, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו היא לכמה שנים לקחת משכנתא. משכנתא היא התחייבות לטווח ארוך, וחשוב לבחור טווח שנוח לך איתו ושמתאים למטרות הפיננסיות שלך.

תקופת המשכנתא הנפוצה ביותר בישראל היא 30 שנה, אך קיימות גם אפשרויות משכנתא ל-15 שנים, 20 שנים ו-25 שנים. אז איך מחליטים איזה טווח מתאים לך?

איך להחליט לכמה שנים כדאי לקחת את הלוואת המשכנתא?

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא המצב הכלכלי שלך. כמה אתה יכול להרשות לעצמך לשלם כל חודש? תקופת משכנתא ארוכה יותר תגרום לתשלומים חודשיים נמוכים יותר, אך בסופו של דבר תשלמו יותר ריבית לאורך חיי ההלוואה. מצד שני, תקופת משכנתא קצרה יותר תגרום לתשלומים חודשיים גבוהים יותר, אך תשלמו פחות ריבית לאורך חיי ההלוואה.

אם אתה יכול להרשות לעצמך בנוחות תשלומים חודשיים גבוהים יותר, תקופת משכנתא קצרה יותר עשויה להיות אופציה טובה עבורך. זה יאפשר לך לשלם את הבית שלך מהר יותר ולבנות הון עצמי מהר יותר. בנוסף, תנאי משכנתא קצרים יותר מגיעים לרוב עם ריביות נמוכות יותר, מה שיכול לחסוך לך כסף לאורך חיי ההלוואה.

משכנתא ארוכה? לא בהכרח שמדובר בדבר רע

עם זאת, אם אתה צריך תשלומים חודשיים נמוכים יותר כדי להרשות לעצמך את הבית שלך, תקופת משכנתא ארוכה יותר עשויה להיות אפשרות טובה יותר. זה יאפשר לך לפזר את התשלומים שלך על פני תקופה ארוכה יותר, ולהפוך אותם לניתנים יותר לניהול. עם זאת, זכור שבסופו של דבר תשלם יותר ריבית במהלך חיי ההלוואה.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא היעדים הפיננסיים לטווח ארוך שלך. אם אתם מתכננים להישאר בביתכם זמן רב ורוצים לפרוע את המשכנתא שלכם כמה שיותר מהר, תקופת משכנתא קצרה יותר עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. זה יאפשר לך לבנות הון עצמי מהר יותר ולשלם את הבית שלך מהר יותר, מה שיאפשר לך להתמקד ביעדים פיננסיים אחרים.

מצד שני, אם אתם מתכננים לעבור דירה בעוד מספר שנים או אם יש לכם מטרות פיננסיות אחרות, כמו חיסכון לפנסיה או פירעון חובות אחרים, ייתכן שתקופת משכנתא ארוכה יותר תהיה אופציה טובה יותר. זה יאפשר לך לקבל תשלומים חודשיים נמוכים יותר, ולפנות יותר כסף למטרות פיננסיות אחרות.

רוצים לקחת משכנתא? בדקו את שיעורי הריבית

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את סביבת הריבית הנוכחית בעת בחירת טווח המשכנתא. לשיעורי הריבית יכולה להיות השפעה גדולה על התשלומים החודשיים ועל העלות הכוללת של המשכנתא. אם הריבית נמוכה, זה אולי זמן טוב לבחור בתקופת משכנתא קצרה יותר, שכן ייתכן שתוכל לקבל ריבית נמוכה יותר ולחסוך כסף לאורך חיי ההלוואה. עם זאת, אם הריבית גבוהה, תקופת משכנתא ארוכה יותר עשויה להיות אופציה טובה יותר, שכן אתה יכול לנעול ריבית נמוכה יותר לתקופה ארוכה יותר.

בסופו של דבר, ההחלטה לכמה שנים לקחת משכנתא תהיה תלויה במצב הפיננסי האישי ובמטרות שלך. חשוב לשקול היטב את האפשרויות שלך ולבחור טווח שאתה מרגיש בנוח איתו ושמתאים למטרות הפיננסיות ארוכות הטווח שלך.

משכנתא MY House   –    דואגים לעתיד שלך

אנחנו במשכנתאות MY HOUSE נעזור לכם להשיג את המשכנתא בתנאים הטובים ביותר שקיימים כיום בשוק. ייעוץ משכנתא מקצועי ואיכותי באמצעות בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות ותוכנת קפטן קרדיט דירוג אשראי שתספק עבורכם את מסד הנתונים המדויק ביותר אודות האפשרות שלכם לרכוש דירה בישראל.

אז אם שאלתם את עצמכם, מה זה אישור עקרוני להלוואה ומהי מערכת נתוני אשראי – לנו יש את כל התשובות עבורכם.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי