משכנתא לדירת עמידר

משכנתא לדירת עמידר

מצוקת הדיור היא אחת הבעיות הנפוצות יותר בישראל. בעוד שישנם אנשים שמצליחים לרכוש דירה ויכולים ללכת לישון בראש שקט בכל לילה, הרי שאנשים אחרים עובדים לילות כימים, חיים מהיד אל הפה ואינם מצליחים לחסוך את הכסף הדרוש כדי שיהיה להם נכס בטוח. כאן באות עמותות לדיור ציבורי כמו עמידר או עמיגור במטרה לעזור לאנשים שאינם יכולים בהוצאותיה של משכנתא רגילה. על כן העמותות מציעות להם משכנתא לדירת עמידר או משכנתא לדירת עמיגור. 

מי זכאי למשכנתא לדירת עמידר?

אם גם אתם מעוניינים לקבל משכנתא לדירת עמידר או משכנתא לדירת עמיגור, אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא לבדוק זכאות למשכנתאות אלה. מי שרשאי להגיש בקשה לדיור ציבורי הוא העומד בקריטריונים הבאים:

  1. מגורים בדיור ציבורי במשך 5 שנים.

  2. ללא בעלות על נכס מקרקעין ששוויו עולה על 350,000 שקלים, כאשר הבעלות כוללת את בן/ בת הזוג והילדים.

  3. אם האדם שהיה זכאי לדירת עמידר או עמיגור נפטר, במקרים מסוימים יכולים בני המשפחה לרכוש את הדירה בתור דירת המשך. 

מעבר לכך, אם רוצים לקבל משכנתא על דירת עמידר יש צורך לעמוד בתנאים שנקבעו על ידי הממשלה: חסרי בית המוגדרים ככאלה מתוקף החוק, זוגות נשואים שיש להם שלושה ילדים לפחות, משפחות חד הוריות עם שלושה ילדים לפחות, נכים המרותקים לכיסא גלגלים, עולים חדשים, אנשים המקבלים קצבת נכות, קשישים שיש להם קצבת קיום ועוד.

כיצד ניתן לממש את הזכויות עבור אלה שמגיע להם דיור ציבורי?

אם מעוניינים לממש את הזכאות לדיוק הציבורי, יש צורך להנפיק את תעודת הזכאות, להגיש בקשה בהתאם ולהיכנס לרשימת המתנה. לאחר שמקבלים את תעודת הזכאות לדיור הציבורי כחוק, מגיעים שני שמאים לדירה במטרה להעריך את שווי הנכס, והמחיר הסופי הנקבע עבור הדירה הוא המחיר הממוצע של שני השמאים.

מעבר לכך, ההנחה על דירת עמידר נקבעת על ידי פרמטרים שונים כמו מיקומה של הדירה (האם היא נמצאת באזור טוב או באזור בעל עדיפות לאומית), מספר הדיירים הגרים בה, ותק בנכס, אחוזי הנכות של הדייר, גובה תשלומי דמי השכירות וכדומה.

מה ההבדל בין משכנתא עבור נכס רגיל למשכנתא עבור דיור ציבורי?

קיימים כמה הבדלים משמשעותיים בין משכנתא המיועדת לנכס רגיל לבין משכנתא לדירת עמידר או משכנתא לדירת עמיגור. דבר ראשון, אלה שלוקחים משכנתא לדיור ציבורי נהנים מהטבות שונות. הם יכולים להגיע לזכאות של הטבע עד 85% משוויו של הנכס. עם זאת, גם במקרה של הנחות משמעותיות, קיימת תקרת הנחה על דירות שעומדת בימינו על כמיליון שקלים. 

מעבר לכך, כל מי שלוקח משכנתא עבור דיור ציבורי נהנה מהטבות מימון. לעומת הרוכש הסטנדרטי שנדרש לשלם כ-70% במשכנתא רגילה, הרי שמי שרוכש את הדירה דרך עמידר או עמיגור נהנה מהטבה של 5% בלבד מההון העצמי. מדובר בהון עצמי נמוך מאוד המאפשר גם למי שאין לו דירה לבצע רכישה של הדירה ולחיות בכבוד ובבטחון.

מדוע חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות כאשר לוקחים משכנתא לדיור ציבורי?

ממבט ראשון, ראינו כי מי שלוקח משכנתא לצורך דיור ציבורי מקבל הטבות רבות ומגוונות. מכאן נשאלת השאלה מדוע הוא צריך להיעזר באיש מקצוע כמו יועץ משכנתאות? העניין הוא שבעת לקיחת משכנתא לדיור ציבורי ישנם הרבה סעיפים קטנים שצריך להכיר. ראשית, לא תמיד מאשרים את לקיחת המשכנתא, ושנית לפעמים גם בעת רכישת דיור מוזל ישנם סעיפים קטנים שלא תמיד אפשר לשים לב אליהם כמו אחוזי ריביות גבוהים או שמאי שלא העריך את הדירה נכונה. כדי להימנע מטעויות ואי וודאויות, חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתא מקצועי ואמין.

איך בוחרים יועץ משכנתאות בדרך הטובה ביותר?

כאשר אנו מקבלים ייעוץ מיועץ משכנתאות, אנו רוצים לקבל את השירות הטוב ביותר. על כן, קבלו כמה טיפים שיאפשרו לכם לבחור את יועץ המשכנתאות המקצועי שילווה אתכם בדרך אל הדירה שלכם:

  • מקצועיות – אחד הדברים הראשונים שצריך לבדוק הוא המקצועיות של יועץ המשכנתאות. האם הוא מקבל במשרד מסודר, האם הוא מדבר לעניין ומציע לכם הצעות טובות?

  • ניסיון – כמו שאמרו כבר חכמינו זכרונם לברכה, אין חכם כבעל ניסיון. חשוב לבחור יועץ משכנתאות שיש לו ניסיון רב בתחום, בייחוד כאשר מדובר במשכנתא לדיור ציבורי. שכן, ראינו כי קיימים הבדלים משמעותיים בין משכנתא לדיור סטנדרטי לבין משכנתא המיועדת לדיור ציבורי.

  • מחיר הוגן – מטבע הדברים, כאשר אתם מחפשים משכנתא לדיור ציבורי, אין לכם הרבה כסף לשלם ליועץ המשכנתאות, ועדיין כדאי לבחור את היועץ המקצועי ביותר הקיים. על כן, חשוב להשוות בין המחירים המוצעים לכם. יועץ משכנתאות אמין ומקצועי ישלח לכם הצעת מחיר שתוכלו להשוות בין המחירים הממוצעים המוצעים לכם בשוק.

  • פועל בשקיפות – יועץ משכנתאות אמין אומר לכם את האמת, וזה כולל את הסיכויים שלכם לאתר דיור מוגן ולשלם תמורתו. הוא אינו פועל לטובת עצמו, אלא לטובתכם.

  • מכיר את שוק המשכנתאות – יועץ משכנתאות טוב מכיר את ההתנהלות בשוק המשכנתאות והוא דואג להתעדכן בכל רגע נתון. הוא עוקב אחרי החלטות הממשלה וכן שינויים שונים המשפיעים על שוק המשכנתאות.

אם נסכם, ראינו כמה פרמטרים משמעותיים שיש לבדוק כאשר בוחרים יועץ משכנתאות עבור משכנתא לדירת עמידר. אז אם אתם מתלבטים, קחו את הזמן כדי לברר את הדברים לעומק ולמצוא את האדם הנכון.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי