מה אתם חייבים לקחת בחשבון לפני לקיחת משכנתא חדשה

לקיחת משכנתא חדשה

כיום יש מגוון סוגי משכנתאות. משכנתא חדשה מוגדרת כהלוואה הראשונה שלקוח לווה עבור קניית בית, או כל נכס אחר, וזאת במידה ואין משכנתאות קיימות על שמו. לקיחת משכנתא חדשה כזאת יש לבחור בצורה מושכלת משום שהיא יכולה להיות השקעה בעתיד שלך, ועליה להתאים ליכולות שלך כמו כפפה ליד. 

אם תיקח הלוואה לרכישת בית ולאחר מכן לא תצליח להחזיר אותה, אתה עלול להפסיד גם את הנכס וגם הרבה כסף, אז אם את/ה חושבים לקחת משכנתא חדשה כדאי לדעת כמה פרטים לפני הצעד הגדול לעתיד חדש. 

הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני לקיחת משכנתא חדשה: 

בתחילה יש לדעת איזה גודל הלוואה אתה יכול להרשות לעצמך, איזה סוג של תנאי הלוואה ועל איזה סכום יעמדו התשלומים החודשיים שלך. 

כדאי לוודא שאתה מסוגל לעמוד בהחזרים החודשיים של ההלוואה הענקית הזאת. הרי לא מדובר בהלוואה "רגילה", אלא בהלוואה גדולה עם החזרים חודשיים נושאי ריבית וקרן והם תלויים במשתנים רבים. 

הדבר החשוב ביותר הוא לדעת שעלות המשכנתא אינה מסתכמת רק בסכום הכסף שאתה לווה מהבנק, אלא גם  בקרן, בריביות ובשאר עמלות הנלוות אליה. ככל שהריבית גבוהה יותר, כך ייקח לך יותר זמן להחזיר את ההלוואה שלקחת.

בכול מקרה, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות כדי להבין כמה זמן ייקח לפרוע את ההלוואה. 

לפני שלוקחים משכנתא – כדאי להכיר את ההלוואה הגדולה ביותר שתיקחו בחייכם:

משכנתא חדשה היא הלוואה שאדם לוקח לרכישת ביתו הראשון או עבור רכישת נכס מסוג אחר. ההלוואה מוחזרת בדרך כלל על פני תקופה של 30 שנה עם ריבית, והלווה יחזיר את סכום הקרן בתוספת ריבית. 

בישראל, משכנתא מוגדרת כהלוואה שניתנת ללווה על ידי מוסד פיננסי מלווה בתמורה להחזר ההלוואה בריבית המחושבת על בסיס סכום הכסף שהולווה, שעבוד הנכס ושחרורו בהדרגתיות תוך החזרים חודשיים. לכן תמיד כדאי להשתמש באמצעים כמו מחשבון משכנתא כדי לדעת כמה כסף תחזירו לאחר סיום תקופת ההלוואה. 

כמה פעולות שאתם יכולים לבצע במידה ואתם רוצים לחשב את החזרי המשכנתא שלכם:

כיום אפשר להיכנס אל אתר של יועץ משכנתאות ולהזין פרטים אודות המשכנתא שלכם, כמו: החזר חודשי, סוג הריבית או המסלול, משך השנים וכולי. מחשבון משכנתא אמין יספק נתונים בנוגע להחזרה החודשי 'דה פקטו' שתצטרכו להחזיר, משמע: מה ירד מחשבון הבנק שלכם לאחר חתימה על ההלוואה והתחלת התשלומים. 

בנוסף לכך אפשר לחשב את הסכום לאחר העברת ההון העצמי לבנק או למוכר הנכס וחשוב לבחור יועץ משכנתאות שיעזור לכם בכלל התהליך על מנת שתבחרו את המשכנתא הנכונה ביותר. 

הכירו את הדרך למצוא חברת פיננסיים טובה או בנק המציע מסלולים הוגנים:

  • בחרו בנק או חברה אשר מציעים הלוואה או משכנתא עם ריביות טובות ביחס לשוק
  • כדאי לבחור אנשי מקצוע מנוסים כמו יועץ משכנתאות, אשר ייעצו לכם בנוגע לבחירות שאתם מבצעים
  • בחרו משכנתא עם תנאי החזר גמישים
  • כדאי לבחור ייעוץ משכנתאות של מומחים אשר עובדים עם כל הבנקים
  • שימו לב שאתם לא מפסידים כסף בבחירת המסלול 
  • כדאי לבחור מסלול המתאים ליכולות הכלכליות שלכם, כמו משכורת חודשית, קצבה, ירושה וכולי. 
  • בחרו בנק או מוסד פיננסי המציע הלוואות בהתאמה אישית לצרכי הלקוח

באמצעות חברות myhouse אפשר לבחור את המסלול הנכון לכם, או לקבל משכנתא מותאמת לצרכים וליכולות הכלכליות שלכם, תוך קבלת ייעוץ משכנתאות מומחים. 

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי