מתי נכון לעשות מיחזור משכנתא?

מתי נכון לעשות מיחזור משכנתא

החיים דינמיים. המשכנתא שלקחנו פעם כבר לא נראית לנו אטרקטיבית היום ולכן, אנחנו שוקלים למחזר את המשכנתא שלנו. תהליך של מחזור משכנתא הוא תהליך המאפשר לכם לשנות את תנאי המשכנתא שלכם. בתהליך זה, אתם למעשה לוקחים משכנתא חדשה ומשלמים בה את הישנה. (ניתן אף לקחת את המשכנתא החדשה מבנק אחר). כעת, המשכנתא שלקחתם מתאימה יותר לאורח החיים שלכם, למצב הריביות בשוק, אינפלציה וכדומה. אז באילו תנאים כדי לשקול את מיחזור המשכנתא שלכם ולמה כדאי לשים לב? על כל זאת ועוד, נעבור בסקירה שלפניכם.

 

מיחזור משכנתא: החלטה תלוית זמן

משכנתא היא החלטה כלכלית שהושפעה בעבר ממצבכם הכלכלי וממצב השוק שכלל ריביות, אינפלציה, מדד המחירים לצרכן וכו'. בעבר המשכנתא שלקחתם הייתה נראית לכם משתלמת אך כיום לא ממש. לכן, השיקולים למחזר את המשכנתא יכולים להיות רבים: האם יכולת ההחזר החודשי של המשכנתא שלכם פחתה? אולי היא באופן מפתיע עלתה? האם קיבלתם סכום כסף גדול ואתם מעוניינים לכסות בו חלק מתשלומי המשכנתא? האם האינפלציה משתוללת? האם הריביות ירדו? לכל המצבים הללו יש השפעה על יכולת החזר המשכנתא שלכם ועל ההחלטה האם להמשיך עם המשכנתא הקיימת.

 

תוכלו לתת לי דוגמא?

כן, בוודאי. אם בחרתם במסלול משכנתא צמוד ריבית, למשל, והריבית עלתה- סביר להניח שתשקלו את האפשרות לעבור למסלול משכנתא שאינו צמוד ריבית על מנת שלא תישאו בהפסדים הנובעים מעליית הריבית. במקרים אחרים, תשלומי המשכנתא מכבידים עליכם ואתם מעוניינים לפרוש את תשלומי המשכנתא לתשלומים נוחים יותר על מנת שתוכלו לעמוד בה בהמשך החיים. החיים הם דינמיים. המצב הכלכלי דינמי, ולכן, אם אתם שוקלים מיחזור משכנתא יועץ משכנתאות פרטי יוכל לפרוש ביניכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם, תוך היצמדות למצב הכלכלי ולמדדים הרלוונטיים לחישוב המשכנתא שלכם.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם חברת ייעוץ משכנתאות בבואנו למחזר משכנתא?

מיחזור משכנתא היא החלטה כלכלית חשוב בחייכם, המורכבת ממספר גורמים שלרובנו עושים כאב ראש לא קטן ולא תמיד מובנים. יועץ משכנתא שמתעסק בתחום המשכנתאות וחי ונושם את העולם הזה, יוכל לייעץ לכם מבפנים. הוא מתמקצע בנושאים שונים הקשורים למשכנתא שלכם, וביניהם משכנתא הפוכה, חסרונות משכנתא הפוכה, יתרונות של מעבר למסלול משכנתא שאינו צמוד מדד, וכו'. כמו כן הוא יכול לענות לכם על שאלות שעולות לכם בתחום המשכנתאות, כמו למשל האם כדאי לקחת משכנתא הפוכה? מה המשמעות של משכנתא הפוכה לצעירים, האם מעבר למסלול משכנתא שאינו צמוד מדד ישתלם לכם במצב הכלכלי הנוכחי בארץ? כמה יהיה סכום ההחזר החודשי אותו עליכם יהיה להחזיר עם המשכנתא החדשה? למרות שלפעמים נראה לנו שהעסק משתלם, לא תמיד המצב יהיה כך. חישוב משכנתא דורש חישוב מספרי כלכלי, אותו יוכל לפרוש בפניכם יועץ משכנתאות מנוסה בתחום.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי