מהם הזכויות של מסורבי משכנתא?

מהם הזכויות של מסורבי משכנתא?

המאמר בוחן את זכויותיהם של מסורבי משכנתא, ומציע תובנות מקיפות לגבי ההגנות המשפטיות וההשלכות הפוטנציאליות הזמינות ללווים שלא עומדים בהתחייבויות המשכנתא שלהם כמו משכנתא למסורבים או הלוואה למסורבים. מטרתו היא להפוך את הנוף המורכב והמפחיד לעתים קרובות של מחדל משכנתאות.

בואו לגלות את כל המידע אודות מחשבון משכנתא וייעוץ משכנתא מקצועי.

מסורבי משכנתא: מה זה באמת אומר?

מסורבי משכנתא הוא מונח המתייחס למצב שבו הלווה לא מצליח לשלם בזמן על הלוואת המשכנתא שלו ולכן הבנק מגדיר אותו כמסורב. זה קורה כאשר הלווה מפגר בתשלומי המשכנתא לפרק זמן מסוים, המוגדר בדרך כלל בהסכם ההלוואה. לאיבוד משכנתא עלולה להיות השלכות חמורות, שכן היא מסכנת את הלווה לאבד את ביתו באמצעות עיקול.

כאשר לווה מפר את המשכנתא שלו, זה אומר שהוא הפר את תנאי הסכם ההלוואה מה שיקשה עליו בהמשך לקחת גם הלוואה למסורבים. זה יכול לקרות מסיבות שונות, כגון מצוקה כלכלית, אובדן עבודה או הוצאות בלתי צפויות. תהיה הסיבה אשר תהיה, אי פירעון משכנתא היא חוויה מלחיצה וסוחפת עבור בעלי בתים.

ברגע שלווה נמצא במחדל, למלווה יש את הזכות החוקית לנקוט בפעולה כדי לגבות את החוב ולהגדיר אותו בתור מסורבי משכנתא. זה כרוך בדרך כלל בהליכי עיקול, שהוא הליך משפטי שבאמצעותו המלווה יכול לתפוס ולמכור את הנכס כדי להחזיר את הסכום שחייב. עיקול עלול לגרום ללווה לאבד את ביתו ולפגוע בניקוד האשראי שלו.

ללווים חשוב להבין את ההשלכות של מחדל משכנתא ולבקש סיוע ברגע שהם מבינים שהם לא מסוגלים לבצע את התשלומים שלהם. על ידי היותם פרואקטיביים ומחפשים עזרה, ללווים עשויות להיות אפשרויות להימנע מעיקול ולמצוא פתרון שעובד עבור שני הצדדים המעורבים.

חישוב משכנתא – האם ברירת מחדל יכולה להציל את הבית? 

  • שינוי הלוואה:
    אפשרות אחת למחדלים להציל את ביתם היא באמצעות שינוי הלוואה וחישוב משכנתא בכדי להימנע גרירת משכנתא. זה כרוך במשא ומתן עם המלווה לשינוי תנאי המשכנתא, כגון הפחתת הריבית, הארכת תקופת ההלוואה או אפילו הפחתת יתרת הקרן. המטרה היא להפוך את התשלומים החודשיים למשתלמים יותר עבור הפורע, ולאפשר להם להדביק תשלומים שהוחמצו ולהימנע מעיקול.
  • 2. תכנית החזר:
    אפשרות נוספת היא הקמת תכנית החזר מול המלווה יחד עם חישוב משכנתא. זה כרוך ביצירת לוח זמנים להחזר התשלומים שהוחמצו על פני פרק זמן מסוים, בנוסף לביצוע התשלומים החודשיים הרגילים. המלווה רשאי להסכים להסדר זה אם הוא סבור שלמחדל יש את היכולת להדביק את התשלומים שהוחמצו בתוך פרק זמן סביר.
  • 3. מכירה בחסר:
    במקרים מסוימים, כאשר אין אפשרות למחדל להמשיך בתשלומי המשכנתא, מכירה בחסר עשויה להיות אופציה. זה כרוך במכירת הבית בפחות מיתרת המשכנתא. המלווה מסכים לקבל את התמורה מהמכירה כסיפוק מלא של החוב, והפורע נמנע מעיקול. עם זאת, חשוב לציין כי על המלווה לאשר את המכירה בחסר, ויתכן והמחדל עדיין יהיה אחראי לכל החוב שנותר.

MY HOUSE – ייעוץ משכנתא והלוואה למסורבים

אנחנו בחברת MY HOUSE, נעניק לכם הלוואה למסורבים וייעוץ משכנתא איכותי ממומחי המשכנתאות שלנו! אתם לא תצטרכו יותר לחשוש מגרירת משכנתא , משכנתא הפוכה ולפחד מהמושג – משכנתא למסורבים, כשלצידכם יעמדו המומחים שלנו ושיוכלו להעניק לכם את כל המידע הנחוץ!

צרו קשר והשאירו עוד היום את הפרטים שלכם באתר שלנו ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם ולעזור לכם להשיג משכנתא חדשה.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי