הימנעות מטעויות נפוצות במשכנתא: תובנות של יועץ מקצועי

יועצי משכנתאות פרטיים אמנם נראים במבט ראשון דומים מאוד ליועצי משכנתאות מטעם הבנקים, אך בפועל- מדובר באנשים שיש להם אינטרס שונה. על ההבדל הזה נדבר בסקירה זו. נדבר גם על חשיבותם של אפיון מצב פיננסי ותכנון פיננסי נכון, כמו גם התייעצות עם יועץ משכנתא פרטי שיש לו יכולת מיקוח מול הבנקים. 

 

אז מה ההבדל בין יועץ משכנתא של הבנק ליועץ משכנתא פרטי? 

יועץ משכנתא בנקאי כפוף למעסיק שלו- הבנק. יועץ משכנתאות פרטי כפוף לכם. כל אחד שומר על אינטרסים שונים. יועץ המשכנתא מטעם הבנק שומר על האינטרסים של הבנק כשהוא נותן לכם את ההלוואה הקרויה 'משכנתא'- הרי הבנק הוא מוסד פיננסי אחרי הכל. הוא אינו מונע מצרכי צדקה. יועץ משכנתאות פרטי, לעומתו, שומר על האינטרסים שלכם, לקוחותיו, מה שאומר שהוא יעשה את המיטב על מנת לסגור את העסקה הזולה והמותאמת ביותר עבורכם. 

 

למה חשוב לאפיין מצב פיננסי עם יועץ כלכלי? 

אפיון מצב פיננסי על ידי 'גוף חיצוני' , אדם ניטרלי, (חברת משכנתאות לצורך העניין) אם נגדיר זאת כך- מספקת לכם פרספקטיבה רחבה על המציאות, על יכולתכם הריאלית והממשית לקחת את הדירה שאתם חולמים. היא מאפשרת לכם לקחת החלטה שמתחשבת בצרכי המציאות ויחד עם זאת מקפיצה את החלומות שלכם לראש הרשימה. לכן, היעזרו ביועץ משכנתאות על מנת שיסייע לכם להעריך את יכולתכם הכלכלית ויגדיל את הסיכויים שלכם לעמוד בתנאי המשכנתא לאורך שנים. 

 

תכנון פיננסי- למה זה חשוב? 

המשכנתא שלכם משפיעה, אתם בטח יודעים זאת. היא תשפיע על איכות השינה שלכם בלילה ועל רמת החיים שלכם במשך השנים הבאות. אל תקחו אותה בקלות דעת. תנו לה משקל רב בחייכם ועשו אותה בצורה נכונה. קחו את כל הזמן שבעולם על מנת לדעת על מה אתם משלמים, וכמה. תכנון פיננסי הוא שלב קריטי בתכנון המשכנתא שלכם והוא ייתן לכם שקט נפשי אמיתי בשנים שיעקבו ללקיחת המשכנתא. אחד הכלים הטובים ביותר לתכנון פיננסי הוא מחשבון משכנתא לפי החזר חודשי. 

 

מחשבון משכנתא פשוט נותן לכם את כל המידע לגבי גובה המשכנתא הדרושה לכם. בעצם, הוא מספק לכם תמונת מצב ראשונית וממסגר אתכם בתוך תקציב מתאים. לכן, בעינינו, מחשבון משכנתא הוא אחד הכלים החשובים ביותר בתכנון פיננסי. 

 

מי יכול לקחת משכנתא? תשאלו את כל השאלות הנכונות 

רובנו נוטים להגיד שיהיה בסדר ומעדיפים לסמוך על תשובות שנותנים לנו. בדיקה מול מספר בעלי מקצוע (לצורך העניין מספר יועצי משכנתאות) וקבלת חוות דעת נוספות תעזור לכם לקבל תמונת מצב מדויקת. תמונת מצב מדויקת עוזרת לכם לקבל תמונה מלאה על המצב ומשפיעה על ההחלטותיכם בעתיד. ולכן, שאלו את כל השאלות שעולות בראשכם והיו סבלניים. חכו עד שתקבלו את כל המידע הנוגע לאפשרויות מימון הדירה שלכם וחשבו את כל הצעדים שלכם במדויק. תכנון והבנת המצב שלכם לאשורו תבטיח לכם שינה טובה ואיכותית בדירה החדשה שלכם. 

 

אצלנו בMULHOUSE תוכלו לקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר בנוגע למשכנתא שלכם. אנחנו מאמינים כי כדאי לשאול את כל השאלות על מנת לקבל החלטות חכמות, ואנחנו כאן כדי לענות לכל שאלה שיש לכם. בין אם אתם נפגשים לראשונה עם המושג ריבית משכנתא או שומעים לראשונה את המילים משכנתא הפוכה- אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. צרו איתנו קשר ונתכנן יחד איתכם את המשכנתא הטובה ביותר עבורכם תוך תכנון הדוק והתאמה לתקציב האישי שלכם. 

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי