איך עושים מחזור משכנתא?

איך עושים מחזור משכנתא

בתהליך של מחזור משכנתא אנחנו למעשה לוקחים הלוואה חדשה ומשלמים בה את הישנה. ההלוואה החדשה מתאימה יותר לצרכים הנוכחיים שלנו. מחזור משכנתא הוא תהליך של חישוב מסלול מחדש המאפשר לנו להיערך בצורה טובה יותר לתשלומי המשכנתא שלנו אם המצב הכלכלי שלנו, או מצב הריביות במשק השתנה. בכלי הנהדר הזה, אנחנו ממליצים להשתמש בחוכמה.

 

באילו תנאים נוכל למחזר את המשכנתא שלנו?

נוכל לשנות את תנאי המשכנתא שלנו במספר דרכים. נוכל לשנות את מסלול ההלוואה. למשל, נוכל לבחור בהלוואה צמודה למדד המחירים לצרכן אם הריבית ירדה, כך שההלוואה משתלמת יותר עבורנו. לחלופין, נוכל לבחור בהלוואה שאינה צמודה למדד במידה והריביות עלו. שינויים בתמהיל המשכנתא משמעותיים למשכנתא שלכם. אנשים רבים מוצאים כי סכום ההחזר החודשי שנטלו על עצמם גדול מדי ולכן הם מעוניינים להקטין אותו. לחלופין, אם המשכורת שלכם גדלה (טפו, טפו), תרצו  להגדיל את סכום ההחזר החודשי על מנת לסיים עם תשלומי המשכנתא בהקדם האפשרי ולהנות מהדירה שהיא רק רק שלכם. כנגזרת מכך, תוכלו גם לקצר או להאריך א תקופת המשכנתא שלכם ככל שיהיה לכם נוח. בסופו של דבר, המשכנתא היא כלי שנועד לשרת אתכם. כלי שמסוגל גם להתאים את עצמו למצבכם הנוכחי.

 

אז איך בפועל אנחנו עושים זאת?

בשלב הראשון אנחנו ממליצים להוציא דו"ח יתרות משכנתא מהבנק שלכם. את הדו"ח ניתן לקבל דרך האפליקציה של הבנק שלכם או בפניה למוקד שירות הלקוחות. במידה ואתם הטיפוסים שאוהבים לעשות בדק בית בעצמם תוכלו להשתמש במחשבון משכנתא, בו תמלאו את כל הפרטים מהדו"ח כדי לקבל את ההחזר הסופי אותו תצטרכו לשלם לבנק שלכם. עם הדו"ח הזה תוכלו להגיע לבנקים השונים על מנת לבקש הצעות משתלמות יותר. אם אתם מעדיפים להתייעץ עם המקצוענים אנחנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע ניטרלי שיוכל לתת לכם חוות דעת אובייקטיבית לגבי מחזור המשכנתא שלכם. ייעוץ משכנתא מקצועי יוכל לספק לכם את כל המידע הדרוש לגבי כדאיות מחזור ההלוואה שלכם. אנחנו מציינים שהתייעצות עם הבנק אינה בהכרח תספק לכם את התשובה ההוגנת ביותר כיון שהאינטרס של הבנק הוא להרוויח, כפי שאתם יודעים. ולכן, אנחנו ממליצים להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לייעוץ המשכנתא שלכם.

 

איפה כדאי למחזר את המשכנתא שלי?

את המשכנתא שלכם תוכלו למחזר בבנק שלכם, או בבנק אחר. קחו בחשבון את העליות השונות אותם תדרשו לשלם במידה ובחרתם לקחת את המשכנתא מבנק אחר, כמו למשל שמאות חדשה ועלויות פתיחת תיק. נושא מיחזור משכנתא הוא נושא שיש לתת עליו את הדעת, כמו גם  משכנתא הפוכה, תמהילי משכנתא וכו'. חברת ייעוץ משכנתאות מקצועית תוכל לכוון אתכם במידה ויש לכם שאלות הנוגעות ללחסרונות משכנתא הפוכה, משכנתא הפוכה לצעירים, האם כדאי לקחת משכנתא הפוכה, וכו'. משכנתא היא השותפה החשובה ביותר בבניית הבית שלכם, יועץ משכנתא מקצועי הוא גם מתווך טוב.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי