כמה הון עצמי צריך למשכנתא דירה ראשונה

הון עצמי למשכנתא

אחת השאלות החשובות שרבים מהאנשים שואלים את עצמם בכל פעם שעולה נושא קניית דירה, זה כמה הון עצמי חייב להיות לקונה כדי לרכוש את הנכס שהוא רוצה. כי עד לפני שני עשורים בישראל, לצורך רכישת דירה היה צריך לשים 5% מההון כולו, רק שמאז משבר 2008, הבנק הראשי בישראל הוציא תקנה כי על הבנקים לתת 75% עבור הדירה הראשונה ואילו שעבור הדירה השנייה והשלישית יש להעניק 50%.

אנחנו במשכנתאות MY HOUSE נעזור לכם להבין כיצד החוקים פועלים ומה לעשות אם יש יותר מדירה אחת אבל לבן זוג שלכם אין עוד דירות.

הון עצמי למשכנתא – כל מה שחשוב לדעת

אם יצא לכם לשאול כמה הון עצמי למשכנתא אתם צריכים לאגור כדי לרכוש את הנכס שלכם, אז השאלה תהיה: "האם יש לכם כבר נכס או שזה הנכס הראשון שלכם?". במידה ויש לכם נכס, אז הנכס הבא אתם תהיו זכאים ל50% מעלות הנכס ורק בתנאי שאתם עומדים בכל הסטנדרטים של הבנקים ויכולים להחזיר את ההלוואה שלכם.

אם מדובר בנכס הראשון שלכם, אז אתם תהיו זכאים ל75% מערך הנכס. וגם במקרה הנ"ל, אתם חייבים להראות לבנק כי אתם מסוגלים להחזיר את ההלוואה של המשכנתא וכדי לעשות זאת, אתם צריכים להציג לבנק כי תשלום ההלוואה לא יעמוד על יותר משליש של המשכורת שלכם.

מדוע כדאי לכל אחד לשכור יועץ משכנתאות?

כאשר מדובר ברכישת דירה, הבטחת משכנתא היא לרוב אחד השלבים החשובים והמורכבים בתהליך. יועץ משכנתאות יכול להוות משאב רב ערך עבור רוכשי דירות, המספק הכוונה ותמיכה לאורך תהליך בקשת המשכנתא.

יועצי משכנתאות הם מומחים בענף המשכנתאות. יש להם ידע נרחב בסוגי המשכנתאות השונים הקיימים, כמו גם בדרישות ובתהליכים הכרוכים בהבטחת משכנתא. מומחיות זו יכולה להיות בעלת ערך רב עבור רוכשי דירות, במיוחד אלה שהם רוכשים לראשונה או שאינם מכירים את תהליך בקשת המשכנתא.

בנוסף לכך, ליועצי משכנתאות יש קשרים נרחבים עם בנקים או גורמים פיננסיים אחראים והם יכולים לארגן עבורכם משכנתא בתנאים הרבה יותר טובים.

כמה הון עצמי נדרש אם לבן זוג קיימת כבר דירה?

אם לבן זוג יש דירה ולכם אין, אתם עדיין תהיו זכאים ל75% משכנתא רק שאתם תצטרכו לשלם מס שבח חלקי.

מס שבח מחויב לשלם כל אדם שיש בבעלותו דירה. ואם לכם אין דירה אבל לבן זוג יש, אז מס השבח שאתם תהיו חייבים לשלם יעמוד על 50% בלבד. חשוב לציין, שהמקרה הנ"ל תקף רק בזאת אם לבן זוג הייתה דירה לפני הנישואים, במידה והדירה נרכשה אחרי הנישואים, זה יחשב שגם לכם יש דירה בשותפות עם בן או בת הזוג ועל כן, כל דירה נוספת תחויב במס שבח מלא.

משכנתאות MY HOUSE

אנחנו במשכנתאות  MY HOUSE נעזור לכם להשיג את המשכנתא בתנאים הטובים ביותר, ויחד עם שירות ייעוץ משכנתא מטעמנו אתם תוכלו לזכות במשכנתא עם התנאים הטובים ביותר.

בואו להתייעץ יחד עם יועצי המשכנתאות הבכירים שלנו ולדאוג לעתיד כלכלי מניב ורווחי. השאירו עוד היום את הפרטים שלכם באתר שלנו ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי