האם ריבית המשכנתא יכולה לגדול?

ריבית המשכנתא

הריבית על המשכנתא היא גורם מכריע בתהליך רכישת הדירה. הבנקים והגורמים הפיננסיים מכתיבים כמה תשלמו בכל חודש עבור המשכנתא שלכם, ובסופו של דבר כמה תשלמו במהלך חיי ההלוואה כולה. כרוכש דירות פוטנציאלי, חשוב להבין את הגורמים המשפיעים על ריביות משכנתא והאם הריבית יכולה לעלות במהלך חיי ההלוואה(ספוילר קטן – היא יכולה!).

מהי ריבית המשכנתא וממה היא מושפעת?

ראשית, חשוב להבין מהן ריביות משכנתא. כאשר אתם לוקחים משכנתא, אתם לוקחים כסף ממלווה כדי לשלם עבור הבית שלכם. המלווה יגבה ממכם ריבית על אותה ההלוואה, שהיא אחוז מהסכום הכולל שלוויתם. הריבית שלכם קובעת כמה תשלמו בכל חודש למלווה בנוסף לסכום הקרן שלוויתם.

שיעורי הריבית על המשכנתא מושפעים ממגוון גורמים, כולל תנאים כלכליים, אינפלציה ופעולות הבנק הפדרלי. כאשר הכלכלה חזקה והאינפלציה נמוכה, הריבית על המשכנתא נוטה להיות נמוכה יותר. לעומת זאת, כאשר הכלכלה חלשה והאינפלציה גבוהה, הריבית נוטה להיות גבוהה יותר.

מי קובע אם הריבית תעלה?

הבנק המרכזי ממלא תפקיד בקביעת ריביות המשכנתא. הוא קובע את שיעור הקרנות ואת הריבית שהבנקים גובים זה מזה עבור הלוואות. כאשר הבנק מעלה את הריבית של הקרנות, לבנקים מתייקר ללוות כסף, והם מגלגלים את העלות הזו על הצרכנים בצורה של ריביות גבוהות יותר.

אז האם הריבית על המשכנתא יכולה לעלות? התשובה היא כן. ריביות המשכנתא אינן קבועות, והן יכולות להשתנות לאורך זמן בהתאם לתנאים הכלכליים וגורמים נוספים. למעשה, שיעורי הריבית על המשכנתא במהלך ההיסטוריה, היו די תנודתיים, עם תנודות משמעותיות למעלה ולמטה במהלך עשרות השנים.

לדוגמה, בתחילת שנות ה-80 ריביות המשכנתא היו גבוהות עד 18%. זה הקשה מאוד על אנשים רבים לממן בתים, וזה תרם להתרסקות שוק הדיור באמצע שנות ה-80. לעומת זאת, בתחילת שנות ה-2000, ריבית המשכנתאות הייתה בשפל היסטורי, כאשר חלק מהשיעורים צנחו מתחת ל-3%. זה הפך את זה לזמן מצוין עבור אנשים רבים לקנות בתים או למחזר את המשכנתאות הקיימות שלהם באמצעות יועץ משכנתאות מוסמך.

מה לעשות כדי להגן על עצמנו מפני עליית ריבית המשכנתא? 

אפשרות אחת היא לנעול משכנתא בריבית קבועה. עם משכנתא בריבית קבועה, הריבית שלכם נשארת זהה במשך כל חיי ההלוואה, שיכולים להיות 15, 20 או 30 שנה בהתאם לתנאי המשכנתא שלכם. המשמעות היא שגם אם הריבית תעלה בעתיד, התשלום החודשי על המשכנתא יישאר זהה.

אפשרות נוספת היא לשקול משכנתא בריבית משתנה. אבל במצב שכזה חייבים להיות ערוכים לכך שאם הריבית תגדל, גם ההחזר החודשי יגדל.

לבסוף, חשוב להישאר מעודכן לגבי הכלכלה והגורמים המשפיעים על ריבית המשכנתא. על ידי מעקב אחר מגמות כלכליות ושמירה על קשר עם המלווה שלכם, תוכלו להיות מוכנים לשינויים פוטנציאליים בריבית ולקבל החלטות מושכלות לגבי המשכנתא שלכם.

משכנתאות MY HOUSE – המשכנתא המשתלמת ביותר

אם אתם מתלבטים באיזה תנאים לקחת את הריבית על המשכנתא שלכם, אנחנו במשכנתאות MY HOUSE נעזור לכם להשיג את הריבית הטובה ביותר. השאירו עוד היום את הפרטים שלכם ויועץ משכנתא מומחה יצור איתכם קשר ויציע לכם את הליווי המשתלם והטוב ביותר שתוכלו לקבל.

משכנתא טובה אפשר להשיג בכל מקום, אבל ליווי איכותי ואישי ניתן להשיג רק איתנו.

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי