האם יש מה לעשות אם הבנק מסרב לתת משכנתא?

הבנק מסרב לתת משכנתא

סירוב משכנתא מהבנק הוא לא נעים, אבל הוא לא סוף העולם. הבנק הוא בסופו של דבר מוסד כלכלי שמטרתו להרוויח כסף על ידי מתן הלוואה שמתאימה לו, בראש ובראשונה. שיקוליו של הבנק במתן ההלוואה הקרויה משכנתא הם רבים והם מורכבים מגורמים שונים עליהם נדבר בסקירה זו. נדון בנוסף גם בשאלה מה ניתן לעשות במידה והבנק מסרב לתת לכם משכנתא ומה תפקידו של יועץ משכנתאות פרטי בכל הסיפור הזה. הישארו איתנו.

 

אז נתחיל בשאלה.. האם מותר לבנק לסרב לתת לי משכנתא?

התשובה היא כן. הבנק אינו משתייך למדינה או לגוף ציבורי כזה או אחר ולכן באפשרותו לסרב לתת לכם משכנתא. סירוב הבנק במקרים רבים אינו סוף העולם והוא עשוי לנבוע ממספר גורמים. את הגורמים הללו אנחנו מחלקים ל2: גורמים הקשורים בכם, או גורמים הקשורים באופי בקשת ההלוואה שלכם.

 

גורמים הקשורים בכם

גורמים הקשורים בכל ועשויים לגרום לבנק לסרב לכם למשכנתא עשוי להיות ההיסטוריה הבנקאית שלכם, יציבות כלכלית, העובדה שאתם לווים יחידים, האם חזרו לכם צ'קים וכו'. כל מה שלמעשה גורם לבנק לשאול את עצמו האם אתם מסוגלים להחזיר לו את הכסף. במידה והבנק התרשם מכם שלא לטובה בעניין הזה הוא יסרב לכם.

 

גורמים הקשורים באופי ההלוואה שלכם

גורמים הקשורים באופי ההלוואה שלכם נובע מתוכן בקשת ההלוואה שלכם, ואינם קשורים כלל ועיקר אליכם או להתרשמות הבנק מכם. ייתכן כי ביקשתם סכום גדול מהבנק שהוא לא מוכן לממן, ייתכן כי ביקשתם אחוז מימון גבוה שהבנק לא מוכן לתת לכם, נתוני הנכס עצמו לא נראים לבנק וכו'. אילו נושאים שאין להם קשר אליכם באופן אישי, או להיסטוריה הפיננסית שלכם.

 

אז מה עושים?

במידה ומדובר משכנתא למסורבים שאין לכם מושג לסיבתו אנחנו ממליצים לברר את הסיבה מול הבנק על מנת שתוכלו להיערך לבקשות הלוואות נוספות או לדעת אם להמתין. בקיצור, על מנת שתהיה לכם תכנית הלאה עליכם להבין אם סירוב הבנק קשור להתרשמותו של הבנק מכם ברמה הפיננסית או שהצעתכם לא הייתה אטרקטיבית או מעל ליכולתו של הבנק.

 

כיצד חברת ייעוץ משכנתאות יכולה לסייע לכם במידה והבנק סירב לתת לכם משכנתא?

יועץ משכנתאות מנוסה מכיר את האופן בו בנקים חושבים והוא יכול לסייע לכם בתכנית פעולה המותאמת לסיבת סירובו של הבנק. נוסף על הייתרון של ייעוץ משכנתא בנושאים שונים וביניהם נסח טאבו GOV, הוצאת נסח טאבו חינם, יועץ המשכנתא יוכל לייעץ לכם מה לעשות על מנת לקבל את המשכנתא, בין אם עכשיו ובין אם בעוד זמן מה. באופן כללי, במידה ומדובר בסירוב הבנק בשל תנאי ההלוואה שביקשתם- תוכלו לבקש הצעות הלוואה מבנקים נוספים. במידה וסירוב הבנק נוגע להתנהלותכם הפיננסית או מצבכם הכלכלי- יש לעשות תוכנית מסודרת על מנת לראות כיצד אתם משפרים את הנראות שלכם בעיני הבנק. אם סורבתם למשל בגלל היעדר ערבים, יש להוסיף ערב.

 

יש לכם שאלה?

מוזמנים לדבר איתנו בכל נושא

אני רוצה שיחזרו אליי